اینستگرام ما

اینستگرام ما 

ما را در اینستگرام دنبال کنید

 

niloofarabi7393

×

هشدار

خطا در بارگذاری کامپوننت: com_tags، کامپوننت پیدا نشد

Returnal

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

بازی Returnal در قسمت داستانی اثری به شدت عجیب است. گیمر در نقش فضانوردی به نام سلین (Selene) ظاهر می‌شود که به دلایل نامعلومی و با سرپیچی از دستورات، به تنهایی با استفاده از فضاپیمای شرکت ASTRA به سمت سیاره‌ای ممنوعه Atropos در حال حرکت است. سلین به دنبال منبع سیگنالی به نام White Shadow می‌گردد. در همان ابتدای ورود به اتمسفر این سیاره، فضاپیما مورد هدف قرار گرفته و سقوط می‌کند. سلین بعد از به هوش آمدن با فضاپیما تقریبا نابود شده خود روبرو می‌شود اما لباس فضانوردی او کاملا سالم است. ارتباط سلین کاملا با ASTRA قطع شده و از این رو او تصمیم می‌گیرد که به جستجوی خود برای پیدا کردن منبع سیگنال White Shadow ادامه دهد.

سلین بسیار سریع متوجه می‌شود که او در سیاره Atropos در یک چرخه گرفتار شده. اهمیتی ندارد که او چند بار و چگونه جان خود را از دست بدهد، سلین همیشه در صحنه انهدام فضاپیما بیدار خواهد شد. در بخش روایت داستانی باید گفت که Returnal بسیار مرموز و مبهم عمل می‌کند که کاملا با اتمسفر دنیای آن همخوانی دارد. دنیایی که توسط نسلی از بیگانگان فضایی ساخته شده و حالا به نظر نیز مدت‌هاست که توسط آنها رها شده است.

در بخش گیم پلی Returnal بسیار بی رحم است. اگر جز افرادی هستید که سبک روگ لایک را تجربه نکردید منتظر چالشی بسیار سخت باشید. اگر هم به این سبک علاقه دارید بازهم باید گفت که این بازی تجربه بسیار دشواری خواهد بود. “ریترنال” از نقشه‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آنها به صورت کاملا تصادفی شکل می‌گیرند. این بدین معنی است که برای پیشرفت در بازی راهی ثابت وجود ندارد و گیمر باید همیشه در حال جستجو برای رسیدن به هدف تعیین شده باشد. بازی شامل مراحل مختلفی است که در انتهای هر کدام از آنها یک باس در انتظار گیمر خواهد بود.

گیمر با هر بار از دست دادن جان خود در بازی، به ابتدای بازی بازگشته و تقریبا تمام آیتم‌ها، آپگرید‌ها و سلاح‌های خود را از دست می‌دهد. شاید تنها نکته حائز اهمیتی که با مردن در بازی از دست نمی‌رود، ویژگی‌های (Trait) به دست آمده برای هر سلاح است. گیمر با استفاده از سلاح‌های مختلف می‌تواند ویژگی‌های جدیدی را برای آنها آزاد کند. گرچه اسلحه به صورت کاملا تصادفی در اختیار گیمر قرار می‌گیرد اما این ویژگی‌ها به صورت دائم برای استفاده آزاد خواهند شد.

البته همه چیز در بازی Returnal برای آزار روحی گیمر طراحی نشده است. در بخش مبارزات باید گفت که این بازی می‌تواند بسیار جذاب ظاهر شود. تنوع اسلحه در بازی بسیار خوب است و هر اسلحه قابلیت‌های متفاوتی دارد و می‌تواند در سناریو‌های مختلف کارآمد باشد. هر کدام از این سلاح‌ها به نوعی تصوری علمی تخیلی از اسلحه‌هایی است که در حال حاضر وجود دارند. البته برخی از سلاح‌ها به نوعی عمومی تر هستند و گیمر می‌تواند به خوبی در همه شرایط از آنها استفاده کند. مبارزات بسیار سریع، نفس گیر و البته دشوار خواهند بود. حتی آسان ترین دشمن‌ها با بی دقتی می‌توانند به چالشی بسیار سخت تبدیل شوند.

جستجو