اینستگرام ما

اینستگرام ما 

ما را در اینستگرام دنبال کنید

 

niloofarabi7393

×

هشدار

خطا در بارگذاری کامپوننت: com_tags، کامپوننت پیدا نشد

The Thaumaturge

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

بازی The Thaumaturge تجربه‌ای در سبک نقش آفرینی است که حس و حال آثاری مثل Disco Elysium را تداعی می‌کند. وقایع The Thaumaturge از یک روستا در سال ۱۹۰۵ آغاز می‌شود. نام بازی، برگرفته از یک واژه یونانی است که معنی معجزه می‌دهد. Thaumaturge‌ها در جهان بازی افرادی هستند که قدرت کنترل موجوداتی مخوف به نام Salutor‌ها را دارند و می‌توانند به شکار و بعد هم رام کردن آن‌ها بپردازند. ویکتور زولسکی، شخصیت اصلی بازی، یک Thaumaturge‌ است که داستانش از روستایی آغاز می‌شود که در آن، به‌دنبال پیدا کردن گریگوری راسپوتین معروف است. راسپوتین شخصیتی واقعی و بسیار مرموز در دل تاریخ روسیه به‌حساب می‌آید که برخی او را یک قدیس و برخی هم فردی با خصوصیات شیطانی می‌دانند. بازی با اینکه سراغ چنین فرد واقعی رفته ولی داستان آن یک روایت تاریخی دقیق نیست و سازنده‌ها تصویر دلخواه خودشان را از روسیه قرن بیستمی تحت حکومت تزار ارائه کرده‌اند.

ویکتور که اخیرا در استفاده از قدرت‌هایش دچار مشکل شده است، پس از آشنایی با راسپوتین تا حدودی شرایط بهتری تحت درمان او پیدا می‌کند و پس از آن نامه‌ای مبنی بر مرگ پدرش در ورشو به‌دست او می‌رسد. اینجا است که سفر ویکتور و راسپوتین به شهر ورشو آغاز می‌شود و وقایع بازی تازه از اینجا شروع می‌شوند. بازی The Thaumaturge با اینکه عناصر دیگری هم در بطن گیم‌پلی خودش دارد، ولی فراتر از همه آن‌ها یک بازی داستان‌محور است و از همان اول باید تکلیف خودتان را با سبک آن روشن کنید. اگر به دید یک بازی نقش آفرینی پر از مبارزه به سراغ این اثر بروید، قطعا خیلی زود از آن ناامید خواهید شد ولی اگر حوصله خواندن متن‌ها، گوش دادن به صحبت‌ها و تصمیم‌گیری در قبال آن‌ها را دارید، The Thaumaturge اوقات خوبی برای شما فراهم خواهد کرد.

در راستای ارائه داستانی ارزشمند، بازی از عناصر مختلفی بهره برده است که در راس آن‌ها می‌توان به شخصیت‌پردازی بسیار خوب کاراکترها اشاره کرد. در این بازی، حتی خود شهر ورشو هم هویت منحصربه‌فردی دارد و چه این شهر و چه کاراکترهای بازی، انگار همگی از دل یکی از رمان‌های امثال داستایوفسکی بیرون آمده‌اند و کمی هم چاشنی ماوراطبیعی به آن اضافه شده است.

ویکتور یک ضعف مهم دارد و آن هم غرورش است. در طول داستان بازی، انتخاب‌هایی بر سر راه شما قرار خواهند گرفت که غرورآمیز هستند و در صورت انتخاب آن‌ها، به غرور درونی ویکتور افزوده خواهد شد و این ضعف شدت خواهد گرفت؛ اما لحظاتی هم در طول بازی وجود دارد که این انتخاب‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند. به همین دلیل، ضعف درونی ویکتور، به شدت انتخاب‌های داستانی را دو پهلو و مهم می‌کند و باید مراقب باشید که دست به چه انتخابی خواهید زد.

مبارزات بازی The Thaumaturge به خوبی طراحی شده‌اند و برای شکست دشمنان، باید بسته به مهارت‌ها و توانایی‌های ویکتور، دست به انتخاب بزنید. ممکن است همزمان چند دشمن بر سر راه شما قرار بگیرند و شما باید انتخاب کنید که می‌خواهید ابتدا یکی از آن‌ها را با ضربه‌ای سهمناک از بین ببرید یا آنکه به هر کدام از آن‌ها، ضرباتی کوچک وارد سازید. بسته به درجه سختی بازی، این مبارزات می‌توانند بسیار دشوار و چالش برانگیز باشند.

جستجو